Verzend talloze artikelen, perfect afgestemd op één pallet, met behulp van het Eurobox-concept

21 januari 2021

Duurzaamheid is meer dan alleen een trend’, een uitspraak van het merk ColomPac®, waar de Euroboxen onderdeel van zijn. Bij deze uitspraak sluit Bunzl Retail & Industry zich volledig aan! Euroboxen zijn verzendverpakkingen, voorzien van verschillende gemakken en duurzame kenmerken, die perfect afgestemd zijn voor verzending op één Europallet.

Het gebruik van de Euroboxen

De Eurobox is een productlijn van het merk ColomPac®. Deze duurzame verpakkingsoplossingen voor middelgrote en grote bedrijven zijn in verschillende maten verkrijgbaar en uitermate geschikt voor het verzenden van tassen, kleding, spellen, boeken, sportartikelen, et cetera.De diversiteit in afmetingen biedt vele mogelijkheden. De naam zegt het eigenlijk al, de Euroboxen zijn perfect te combineren op de Europallet zonder dat er delen uitsteken. Dit bespaart ruimte in het magazijn en in de laadruimte waardoor kosten voor opslag en transport worden verlaagd. Daarnaast personaliseer je deze verpakking, precies zoals jij dat wil. Op aanvraag bestaan mogelijkheden als een individuele flexodruk, witte uitvoeringen of een extra retoursluiting. De Eurobox biedt vele opties en uiteraard heeft Bunzl Retail & Industry de juiste expertise om jouw bedrijf te adviseren en te ontzorgen.

De Euroboxen zijn makkelijk in gebruik voor jouw bedrijf, maar ook voor jouw klant. Met de autolock bodem en de zelfklevende sluiting pak je jouw producten snel en eenvoudig in. Vervolgens opent jouw klant de doos met behulp van een simpele scheurstrook en sluit de verpakking, voor het retourneren, gemakkelijk met een extra zelfklevende sluiting. De sluiting zorgt ervoor dat de klant het pakket kan retourneren zonder extra tape of plakband te gebruiken. Zo komt het product weer onbeschadigd en veilig aan bij jouw bedrijf.

De duurzame verpakking

Er zijn verschillende duurzame kenmerken waar je rekening mee kan houden in jouw verpakkingsstrategie. Bunzl Retail & Industry hanteert, in haar duurzaamheidsbeleid, vijf R’en uit de basisprincipes duurzaam verpakken; Refuse, Reduse, Re-use, Resources en Review, welke hieronder kort zijn uitgelicht. 
 

  • Refuse: het gebruik stoppen
  • Reduse: verpakkingsmateriaal verminderen
  • Re-use: verpakkingen hergebruiken
  • Resources: gerecyclede of hernieuwbare bronnen gebruiken
  • Review: verpakkingen blijven vernieuwen

ColomPac® richt zich ook op verschillende duurzame kenmerken. De Eurobox-verpakkingen zijn bijvoorbeeld FSC®-gecertificeerd. FSC is een afkorting van Forest Stewardship Council, een internationale organisatie die zich inzet voor sociaal en ecologisch verantwoord bosbeheer. Daarnaast zet ColomPac® een aantal stappen in het productieproces in op het duurzaam verpakken, die hieronder staan beschreven. De duurzame kenmerken die ColomPac® hanteert, sluiten aan bij het duurzaamheidsbeleid van Bunzl Retail & Industry.

  1. De Euroboxen zijn speciaal ontworpen zodat de verpakkingen precies op één Europallet passen. Dit modulaire concept bespaart ruimte in opslag en reduceert transportbewegingen wat de CO2-uitstoot verlaagt.
  2. ColomPac® hanteert het principe om zo min mogelijk afval te produceren. Zo zijn de Euroboxen 100 procent recyclebaar, ook de zelfklevende sluiting. Daarnaast zijn de verpakkingen geproduceerd met 60 procent gerecycled materiaal.
  3. ColomPac®optimaliseert het materiaalgebruik en transport waarbij het oog gericht is op efficiëntie. Zo wordt de hoeveelheid materiaal van de Euroboxen geminimaliseerd waardoor minder transportcapaciteit nodig is voor hetzelfde volume. Het laadvolume wordt volledig benut wat leidt tot een besparing tot 20 procent in transportvolume.
  4. ColomPac® produceert daarnaast klimaatneutraal. Hierbij wordt gekeken naar de ecologische voetafdruk en het minimaliseren van CO2-uitstoot. Dit gebeurt door gebruik te maken van zonnepanelen, warmteterugwinning, grondwaterkoeling en elektrische auto’s. De CO2-uitstoot waar je als bedrijf niet omheen kunt, wordt bij ColomPac® gecompenseerd door internationaal erkende klimaatbeschermingsprojecten zoals het project Waterkracht Bahia in Brazilië te steunen.

 
Bunzl Retail & Industry als partner

‘’Wij luisteren bij Bunzl Retail & Industry altijd goed naar de klant. Wat wil de klant? Waar staan ze voor? Of waar willen ze heen? Dit concept kent vele voordelen en duurzame kenmerken zodat de Eurobox in ieders beleid past,’’ licht Ido van Vemde toe. ‘’Samen kijken we naar de mogelijkheden voor jouw bedrijf in de gehele keten. Van ontwerp tot volwaardig product en van transport tot recycling. Wij zijn er voor jou!’’ sluit Van Vemde mee af.

Wil je meer informatie over dit duurzame concept of vrijblijvend advies?

Neem dan contact op met jouw contactpersoon bij Bunzl Retail & Industry of via 026-3843838 of info-arnhem@bunzl.nl.

Meer informatie over dit concept kan je ook vinden op onze verzendverpakkingenshop.nl, onderdeel van Bunzl Retail & Industry. Deze webshop richt zich met name op kleine- en middelgrote bedrijven die een oplossing zoeken voor het verzenden van hun pakketjes naar de klant.

Verder inspiratie opdoen over het verzenden van jouw pakketjes? Meld je aan voor de nieuwsbrief van Verzendverpakkingenshop.nl door onderaan de homepage van Verzendverpakkingenshop.nl je e-mailadres in te voeren.

Deze exclusieve promotie wordt mogelijk gemaakt door het Experience Center. Het Eurobox-concept wordt geproduceerd door Dinkhauser, partner van het Experience Center Bunzl Retail & Industry.