Totaaloplossingen voor Landmarkt

Klant aan het woord: Thijs van Banning, Landmarkt

Landmarkt, een mooie verfrissende formule met hoofdzakelijk biologischeLandmarkt producten is al vanaf de start in 2011 klant bij Bunzl. Een van de oprichters van Landmarkt had ooit de wens om producten direct van de boer  naar de consument te brengen. Met als resultaat dat in 2011 de eerste Landmarkt werd geopend in Amsterdam-Noord. Inmiddels kent Landmarkt een behoorlijk vaste klantenkring van consumenten die duurzaamheid en gezond eten belangrijk vinden. Niet alleen uit de directe omgeving van de supermarkt maar ook ver daar buiten weten consumenten Landmarkt te vinden.

Totaaloplossingen vonden we bij Bunzl

Landmarkt heeft naast de winkel ook een restaurant waar dagelijks verse maaltijden worden bereid. “Wij gebruiken veel verschillende verpakkingsmaterialen voor onze winkel maar ook voor ons restaurant. We waren daarom op zoek naar een partij die ons het totaalpakket aan verpakkingsmateriaal kon bieden. Dat vonden we bij Bunzl. Er zijn maar weinig partijen die zo’n uitgebreid pakket aan verpakkingen, disposables en hygieneproducten kunnen leveren en daarnaast ook nog klantspecifiek bedrukte producten.”, aldus Thijs van Banning van Landmarkt.

Meedenken met de klant buiten de vaste paden

Wij vinden het prettig als onze leveranciers met ons meedenken buiten de vaste paden. Bunzl levert niet alleen verpakkingsmaterialen maar denkt ook na over concepten. Het sap en tap concept waar de consument zelf verse sinaasappelsap kan persen is daar een goed voorbeeld van. Een ander concept is het afvalconcept. Bunzl komt hierbij met een oplossing om het composteerbaar afval zelf te verwerken tot compost. Dit zijn concepten die ons verder kunnen helpen om ons als duurzame en servicegerichte formule te positioneren.

Zelf denken we ook mee met onze klant. We weten dat onze klanten het verhaal achter het product en de herkomst belangrijk vinden. Daarom organiseren we regelmatig uitstapjes naar de boer of de visafslag. Ook geven we demonstraties op de winkelvloer en vertellen we het verhaal over een product. In de toekomst willen we nog meer gaan doen met kookworkshops voor kinderen.

Toekomst van verpakkingen

Een verpakking levert een belangrijke bijdrage aan de uitstraling van een product. Dat zal ook in de toekomst zo blijven. “Verder verwacht ik dat verpakkingen in de toekomst alleen maar duurzamer worden. Uiteindelijk willen wij zoveel mogelijk verpakkingen vervangen door duurzame alternatieven. Samen met Bunzl maak ik een stappenplan om zo ieder jaar meer en meer duurzame verpakkingen in te zetten.  Een toekomst zonder verpakkingen bestaat niet, daarom kiezen wij voor duurzame alternatieven.”